Řešení

Přijatelná řešení se nabízí ve dvou verzích. Málo nákladné přesunutí a následné nahrazení a nebo celkem nákladnou optimalizaci.

Nejméně nákladným řešením je vozy ABpee přeřadit na osobní vlaky. Na rychlíky s potřebou kombinovaných vozů s oddíly první i druhé třídy by bylo vhodné zařazovat starší vozy AB a pro vlaky vyšší kvality vozy ABmz.

Alternativou k potřebě kombinovaných vozů první a druhé třídy na místo vozů ABpee, je možnost relativně levná. U vozů s původním označením Bmee z Rakouska, které jsou v současnosti používány jako posilové vozy s označením Bmz je 11 kupé po šesti místech s přípojkami a polohovatelnými křesly, což naprosto dostatečně odpovídá i standardu první třídy. Ve všech případech jsou tyto vozy mnohem komfortnější než vozy ABpee v současném stavu.

Stačilo by tak do pěti kupé pouze doplnit koberce a následně je přeznačit na první třídu. V tomto voze by tak bylo pět kupé - 30 míst první a šest kupé - 36 míst druhé vozové třídy. Jedno kupé druhé třídy by mohlo být rezervováno pro případný minibar, ten by pak neblokoval kupé ve voze pro rodiny s dětmi. Vůz by mohl nést označení ABmee, nebo ABmz. Navíc tyto vozy mají maximální rychlost 

Vzhledem k současnému počtu těchto vozů by nebylo problém takto upravit 15 z nich, které by pak současných 15 vozů ABpee mohly nahradit. 

Jednou z možných alternativ pro využití vozů ABpee je současnou první třídu ve vozech zrušit a přeznačit na třídu druhou jako oddíl vyhrazený pro cestující s dětmi, k čemuž se hodí především umístění kočárků u tohoto oddílu. Vznikl by tak vůz s oddílem pro rodiny s dětmi, který by mohl nahradit dosluhující vozy BDs na mnohých rychlíkových linkách.

Menší rozteče mezi sedadly, méně přípojek a další rodinám nevadí navíc by si děti mohly hrát mezi sebou k čemuž by dopomohly rozkládací stolky, na které by nebylo těžké, nalepit hrací plány pro některé stolní hry, jak je tomu u některých konkurenčních dopravců.

S Velkoprostorovým uspořádáním a přímým osvětlením získají rodiče lepší přehled o pohybu dětí a elektronicky ovládané dveře rovněž přispějí k vyšší bezpečnosti.

Nejvíce nákladným řešením je optimalizace vozu pro dálkovou dopravu...
Instalovat koberce, záclonky by bylo vhodné nahradit stahovacími roletkami, které se více hodí pro celistvá okna. Koše umístit pod stolky, nebo pod sedačky směrem do uličky, díky čemuž by měli cestující u oken více místa. Centrální zdroj energie by jistě zvládl zajistit distribuci elektrické energie do více zásuvek, které by tak mohly být u každého, nebo u každého druhého místa namísto jedné pro čtyři cestující. Pak jsou tu ale mnohem náročnější úpravy...

Nejnepříjemnější prvek celého  je přesvětlený interiér formou přímého osvětlení. Jistě každý ví, že u vozů pro dálkové vlaky je nezbytné nepřímé osvětlení, proto je třeba přímé osvětlení nahradit osvětlením formou podhledů, nebo umožnit jeho individuální regulaci ve více stupních než nouzové, 1/2 a 1.

Sedadla Borcad Regio z jejihž názvu je už jasné, že jsou určeny pro regionální vlaky nahradit sedačkami Borcad Comfort, nebo Borcad SEL. U sedadel proti sobě dodržet minimální rozteč 65 cm, čímž by byl dodržen komfort 1. třídy. Sedadla u středové přepážky otočit tak aby cestující nehleděl do zdi a mohl si natáhnout nohy pod sedačku před sebou. U dveří mezi oddíly užít tónované sklo. Pro lepší komfort a soukromí cestujících by bylo možné oddělit některá místa pomocí tónovaného plexiskla jako je tomu například u vozů ZSSR Apeer, nebo u některých vozů DB.